yorel

yorel
it's me

Blog Content

Senin, 30 Agustus 2010

My games (playstation 2)

inilah beberapa games yang gw suka :
1. final fantsy vii : dirge of cereberus (ps2)
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII (ダージュ オブ ケルベロス -ファイナルファンタジーVII- Dāju obu Keruberosu -Fainaru Fantajī Sebun-?)Game ini berjenis Third Person Shooter RPG yang juga memasukkan unsur-unsur RPG seperti hit point dan barang-barang yang bisa digunakan. Pemain bisa mengganti sudut pandang ke mode sudut pandang orang pertama dan memanfaatkan cross hair untuk menembak lawan. Vincent memiliki sebuah HP Bar, dan juga MP. Di game ini juga ada nilai untuk Level, di mana Vincent bisa meningkatkan level dengan menghabisi lawan-lawannya. Vincent juga memiliki banyak pilihan senjata, terutama pistol.
Pilihan untuk berubah menjadi wujud Limit Break-nya telah dikonfirmasi di situs resminya, perubahan pertama adalah Galian Beast, Limit Break Vincent yang pertama, dan yang kedua adalah Chaos [3]. Sebuah mode online juga akan dimasukkan dan pemain bisa mengontrol seorang Deep Ground SOLDIER untuk sementara. Beberapa orang berpendapat ini adalah game spekulasi dari Square Enix
( http://id.wikipedia.org/wiki/Dirge_of_Cerberus:_Final_Fantasy_VII )



2. Pro evolution soccer (PES)
   Game ini adalah game sepak bola . Game ini membawa anda terhadap situasi sebuah pertandingan sepak bola , dengan mengandalkan sebuah tim yang berisi pemain dengan kemampuan yang dimiliki sang pemain .
game ini mirip dengan salah satu game sepak bola Winning Eleven . Hanya saja game ini mempunyai karakteristik pemain  yang benar dan mirip dengan yang aslinya . 
( http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_Evolution_Soccer )


3. Final Fantasy xii ( international zodiac sub system )
Final Fantasy XII mengisahkan kehidupan dunia yang bernama Ivalice, suatu zaman "sihir adalah sesuatu yang biasa" dan "pesawat udara memenuhi langit". Ivalice terbagi tiga benua; Ordalia, Valendia dan Kerwon. Kerajaan Rozarria terletak di Ordalia, dan kerajaan Archadia di Valendia. Peperangan dua kerajaan ini telah melibatkan Dalmasca, sebuah negara yang terletak di antara dua kerajaan tersebut.
 ( http://www.finalfantasyxii.com/ )

4 . Persona 3 (P3)
 game ini termasuk game yang menegangkan karena situasi .Seorang remaja yang dibesarkan sebagai seorang anak yatim semasa kecil kembali ke bandar zaman silamnya. Sejurus selepas berpindah sekolah ke Sekolah Menengah Gekkoukan, dia diserang oleh beberapa Shadows - makhluk yang hidup dengan memakan minda mangsa-mangsa mereka. Serangan tersebut membangkitkan Persona di dalam dirinya, Orpheus, yang merupakan satu-satunya peluang yang dimiliki untuk menewaskan makhluk hitam itu. Dia kemudian mendapati bahawa dia berkongsi kuasa istimewa ini dengan murid-murid lain di sekolah barunya. Menerusi merekalah dia mengetahui tentang kewujudan "Dark Hour" (Waktu Gelap), sebuah dimensi dunia yang wujud di antara satu-satu hari dan hari kemudiannya, dihuni penuh oleh makhluk Shadows. Dia menyertai kumpulan Specialized Extracurricular Execution Squad (SEES) ataupun Pasukan Pelaksana Khusus Aktiviti Tambahan, dan bersama rakan-rakannya, mula menentang ancaman Shadows.
Selepas menandatangani satu kontrak di mana dia "menerima takdirnya di atas pilihannya sendiri," Watak Utama Persona 3 mula menentang Greater Shadows, jelmaan semula sifat-sifat dan bentuk yang serupa dengan Arcana Major dua belas pertama di dalam permainan Pakau. Semasa ini berlaku, dia tidak putus-putus bertemu dan akhirnya bersahabat dengan seorang budak lelaki yang memberinya kontrak tersebut pada permulaan kisah judul ini, yang merupakan satu entiti yang mengelar dirinya sebagai Pharos, mahupun identiti sebenarnya ialah Death, iaitu Arcana yang ketiga belas.
(http://ms.wikipedia.org/wiki/Shin_Megami_Tensei:_Persona_3)

 5 . Dinasty warior


Dynasty Warriors adalah seri permainan untuk permainan konsol yang diproduksi Koei. Dynasty Warriors adalah game yang mengangkat kisah Zaman Tiga Negara. Di dalam game ini kita bisa menemukan berbagai tokoh sejarah Samkok, maupun tokoh fiksi buatan. Permainan ini berjenis aksi.permainan ini adalah pertarungan antar kerajaan dan legenda seseorang . kerajaan2 dengan pejuang / ksatria / raja : 

Wei : cao cao , cao pi , sima yi ,cao ren dll

Shu : liu bei , ma chao , zhou yun ,  pang tong , xin cai

Wu : sun jian , sun ce , sun quan , zhou yu , zhou tai .

(http://id.wikipedia.org/wiki/Dynasty_Warriors)



6 . Yu-Gi-Oh! GX : the beginning destiny
 sama sepaerti game yugioh lainnya ,, game ini menceritakan pertarungan yugioh di sebuah academy . di academy tersebut terdapat 3 kelas yaitu osiris untuk duelist biasa , obelisk untuk duelist hebat , RA untuk duelist yang benar2 hebat dan siap untuk lulus dari ujian ( tpi tidak diceritakan ) . Sesuai dengan filmnya terdapat pula tokoh2 hebat seperti jaden yuki , chazz pricenton , zane trusdale dll .
(http://www.gamespot.com/ps2/puzzle/yugiohdualmonstersgxtagforceevolution/index.html)

7 . Call Of Duty 3
   game ini bertemakan peperangan . Peperangan ini sangat mirip dengan kejadian perang dunia ke 2 . kita memakai seseorang prajurit dengan bermodalkan senjata2 api . di game ini anda akan mendukung pihak sekutu untuk berlawanan kepada pihak fasisme . anda akan sering di tempat2 / negara2 yang berbeda2 diantaranya amerika , rusia , inggris dll .   
( http://www.gamespot.com/ps2/action/callofduty3/index.html )

Tidak ada komentar:

Posting Komentar